onsdag den 14. juli 2010

Bauer is back! og han er her i KBH!

Weeee! Jack Bauer er i KBH! På foranledning af en sær overskrift indeholdende ordene Jack Bauer og Amalienborg fik jeg forvildet mig ind på BT's hjemmeside og læste med stor interesse artiklen om at den fantastiske Jack Bauer turer rundt i København og nyder byen som enhver anden turist. Hvordan er dette besøg gået min næse forbi? Efter alle de år, hvor jeg troligt har fulgt Jack Bauer i alle hans vilde missioner i de intense, verdensfredstruende og livsfarlige døgn, så er han her! Sæson efter sæson har jeg labbet i mig af suspense-fyldte 24-afsnit, mens jeg var helt inde i Bauer-universet og derfor forventede at blive ramt af skud eller bomber mens jeg skulle ned i kiosken efter cola og guf til næste episode. Hver gang jeg har set voldsomme actionfilm eller hørt slemme nyheder om efterretningstjenester, terrormistænkte eller miltbrandangreb, så har jeg tænkt: "No worries, Jack B redder verden igen". Desværre findes han ikke i virkeligheden - det må jeg jo så minde mig selv om en gang imellem - lige knibe mig lidt i armen og sige til mig selv, at nu må det også stoppe med al den 24-obsession. Men så møder man lige en telefon fra Cisco med den velkendte DTU-ringetone - dydudydut! - og så er man tilbage med Chloe, Michelle, Tony, Nina Myers, Morris og alle de andre som er rygraden i Bauers risikable arbejdsdag og sikkerhednettet for hans til tider hovedløse selvtægt. Jeps, jeg er fan! Så nu vil jeg smutte ud i byen og lede efter ham!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar