onsdag den 23. juni 2010

I'm Comic Sans, Asshole!

Det fremgår vist tydeligt, at jeg er stor Helvetica-fan - og jeg elsker også filmen om den legendariske skrifttype, der har opnået nærmest hegemonisk status i hele verden. Samtidig er jeg selvfølgelig også indædt hader af den frygtelige Comic Sans, som hærger og forurener både tekstuelle og visuelle udtryk alle mulige og umulige steder. Den burde simpelthen forbydes! Og jeg står absolut ikke alene med dette synspunkt - der findes masser af Comic Sans-hade-grupper rundt omkring på Face'n og resten af nettet. Men men men, så meget som jeg afskyr denne tegneserieinspirerede skrift, så elsker jeg Mike Lachers fremragende monolog "I'm Comic Sans, Asshole". Det er forrygende godt skrevet, ultra skarpt og helt igennem fantastisk underholdende. Jeg er vild med det! Og derfor vil jeg på det kraftigste opfordre alle, der har en holdning til Comic'en at lægge vejen forbi dette enestående skribleri!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar