mandag den 21. juni 2010

"Jeg er så glad for min cykel..."

Pres! Min cykel er punkteret. Nu er jeg ikke typen der er kreativ med lappegrej og vaskebalje og oliefingre, så jeg sætter altid min lid til den lokale cykelmand, der hurtigt og billigt giver mig luft under hjulene igen.

Men - altid et men - så var der jo lige noget om, at cykelsmedene ikke længere måtte reparere sprukne dæk. Og så vidt jeg kan læse mig til, så er det stadig sådan at de stakkels cykelmekanikere skal investere store summer i dyrt udsugningsudstyr, så lille mig kan få lappet mit bagdæk på lovlig og sundhedskorrekt vis. Det kan jo vise sig at blive lagt på prisen, hvis cykelmændene skal have de 100.000 tjent hurtigt ind igen. Mulig pris for lapning: 500 kr. Det lyder jo helt sindssygt, men det kan måske blive konsekvensen... Jeg tvivler på, at den gamle Flemming ovre i min cykelbiks ligger inde med de påkrævede fancy tekniske maskinerier - men han gider alligevel godt at tage cyklen til lapning - og jeg kan allerede hente den igen imorgen til den nette sum af 70 kr. Tak for det, Flemming.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar